Suomalaista sähkönjakelua taidolla

Tiedote liittyen Covid-19 tilanteeseen (päivitetty 20.04.2020)

30.03.2020

Arvoisa asiakkaamme ja yhteistyökumppanimme!

Ohessa tiedote 20.04.2020 Covid-19 pandemian vaikutuksista Satmatic Oy:n ja Finnkumu Oy:n toimintaan. Suhtaudumme tilanteeseen suurella vakavuudella ja noudatamme toiminnassamme kaikkia Suomen hallituksen ja viranomaistahojen määräyksiä ja suosituksia.

Tällä hetkellä merkittäviä vaikutuksia tuotantoomme ei ole pieniä viiveitä lukuun ottamatta ja toimintamme jatkuu varotoimenpiteitä noudattaen mahdollisimman normaalisti toimipisteissämme Ulvilassa, Keravalla ja Kurikassa. Italiassa hallinto on määrännyt kaiken tehdastuotannon lakkauttamisesta määräajaksi kriittisiä aloja lukuun ottamatta. Tästä ei kuitenkaan aiheudu Satmaticin osalta merkittävää haittaa ja tuotantoa on jo korvattu muiden maiden tehtaissa. Sulku päättyy tämänhetkisen tiedon mukaan toukokuun alussa.

Komponenttimyynnin noudot Ulvilasta toimivat tällä hetkellä normaalisti viranomaisten varotoimenpiteitä ja ohjeistuksia noudattaen. Komponenttimyynnin osalta maahantuojien edustajilla on pääosin normaali tilanne. Olemme jatkuvassa yhteydessä toimittajiin ja maahantuojiin esimerkiksi osien saatavuustilanteen kartoittamiseksi.

Toimihenkilömme työskentelevät pääosin etänä ja ovat tavoitettavissa puhelimitse ja sähköpostin kautta normaalisti. Toimipisteemme ovat toistaiseksi suljettu vierailijoilta paikanpäällä olevan henkilöstön ja tuotannon turvaamiseksi.

Olemme peruneet toistaiseksi kaikki suunnitellut tapahtumat ja infotilaisuudet ja siirtäneet tapaamiset ja palaverit etäyhteyksin järjestettäviksi. Toimipisteissämme noudatetaan korkeaa hygieniatasoa.

Mikäli virustilanteen kehitys aiheuttaa muutoksia toiminnassamme jatkossa, informoimme niistä mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Haluamme toivottaa kaikille sidosryhmillemme koko Harju Elekter konsernin puolesta jaksamista, hyvää terveyttä ja valoisaa mieltä poikkeuksellisessa ja vaikeassa tilanteessa!

Jan Osa

Satmatic Oy ja Finnkumu Oy